сватбена картичка в 3D плик

Понеже няколко момичета ме попитаха дали правя 3D пликове с моята Multiboard дъска и лично не съм доволна от начинът по-който им обяснявах в писмен вид, реших че е честно да покажа малко снимки.
Няколко пъти съм споменавала, че понеже квилинг картичките, които правя не се побират в пощенски плик и за да имам по-представителна опаковка при подаряването им изработвам кутийки и затова днес направих една съвсем семпла картичка, за да ви покажа плик специално изработен за нея, която ще подаря на едни младоженци - мои приятели.
Ето и картичката с плика:
Картичката я измислих днес в следобедната почивка на работа и ми отне точно 10 минути, за да я направя. След това взех едно парче картон, което след известно мерене и въртене ми се стори достатъчно голямо за целта. Отново споменавам, че ми е много трудно да определям точни размери, тъй като работя на око и ползвам линията само за да изправя формите. поставям картичката в средата и отбелязвам очертаноята й като отпускам 2-3 мм. След което след всяка белязка отбелязвам още 1 см за дълбочина на плика, тъй като панделката изпъква 1 см. След което всички белязки с помощта на линията ги проследявам до ръбовете на картона.

На едната широка страна правя следваща белязка на 1 см и на ръба на картона една за среда на капака.
И тук вече се появява дъската, която счупих наскоро, но една добра фея реши да ми изпрати своята, за което съм й безкрайно благодарна! Веси, благодаря ти от цялото си сърце!
Понеже картона излиза от краищата на дъската, започва най-пипкавата част! Първо биговам белязките по ръба и леко, и внимателно с повдигане на картона, напипване и залягане от моя страна, и "гледане отдолу" (както казваме на работа) започвам да чертая по дължина. Обикновено слагам много белязки по дължината, но за да не Ви обърквам сега си ги представям. :)
Със тясната страна на картона е лесно!
След това изрязвам излишните парчета, като оставям 2 ушета на капака, на който сложих допълнителните белязки от 1 см. Тези ушета ще ги залепя за стабилност на кутията.
Биговала съм всички сгъвки и дойде момента на капака с белязките. Тук ги биговах, за да Ви покажа как нагласям диагонали върху дъската, но Вие може направо да изрежете картона.
И тук съм пропуснала да снимам... Изрязаният капак похлюпвам върху двата средни и отбелязвам къде се пресичат и изрязвам поднаклон каквато е формата при стандартните пликове. Тази част на средните капаци, която остава под похлюпването не я режа. Тук се вижда и този допълнителен 1 см по края на капака, който ще послужи за залепяне.
Залепям ушенцата за средните капаци, залепям похлюпващият капак върху тях и стърчащото ъгълче прегъвам и залепям навътре в плика. И понеже горното капаче се получи малко тясно, само заоблих ъглите с пънч.
Пликът е готов и картичката е намъдрена вътре в него, защото той е правен специално за нея. Изработването на картичката и плика, и снимането ми отнеха точно 1 час.

А това е лицето на плика.

Р.Р. След като прегледах снимките се замислих защо ли не сложих малко перлички върху картичката?! Но още не съм решила дали да дейкорирам плика и затова ще оставя за по-после съдбата им.
Толкова от мен, дано да съм Ви била полезна! Ако нещо не е станало ясно поне вече имам снимки!

Коментари

Популярни публикации от този блог

картоненият куфар

последно за годината